Avantgardet skrev:Sceptisk skrev:Avant
Fäktar och fäktar, jag vill bara ge min åsikt om hur pass dålig och farlig kommunismen (och vänstern) faktiskt är eftersom det är så pass många, särskilt ungdomar som lätt glider in på den. Den är attraktiv för ungdomar särskilt ur det hänseendet att det harmoniserar med deras pubertala önskningar om att få slippa bli vuxen och ta moget ansvar och istället ha en evig förälder som kan komma med veckopeng när man ätit godis för alla pengarna.
Rika människor har i allmänhet en högre moral. De är bättre på att hålla i pengarna. Det är ingen slump att vissa människor är fattiga. Man gör dagligen otaliga experiment för att se ifall fattiga människor kan komma in på banan och hålla sig kvar och varje dag visar det sig att det kan dom inte. Hur många miljoner har man inte lagt på att köpa mat åt de svältande barnen i Afrika? Vad är det som hindrar dom från att skaffa den maten själva? Är dom lama? Är dom utvecklingsstörda? Nej, dom har bara fått lära sig att dom är offren i situationen och behöver därför inte anstränga sig. Därför så behöver dom en moralisk upprustning mer än dom behöver vår mat, skolor och sjukhus.
På nåt TV program så gjorde dom det officiellt. Dom la ut en stor summa pengar i en soptunna och en uteliggare hittade dom. Vad gjorde han med pengarna? Investerade dom? Nej, han köpte bilar åt sina kompisar, söp och knarkade upp vartenda öre och efter ett par veckor så var han tillbaka på gatan. Moralen i denna historia är att bara för att du är fattig eller kommer från ett "underklasshem" behöver inte betyda att du är orättvist fattig. Kanske du är fattig av väldigt goda anledningar. Kanske du rent av förtjänar din plats i rännstenen? För så länge som du resonerar att det är samhället som måste ändra på sig så att du blir mindre fattig, då avslöjar du din avgrundsdjupa oförmåga att själv kunna organisera dig och ditt liv. Med andra ord, klipp dig och skaffa dig ett jobb.
Helt säkert förtjänar jag min plats i rännstenen, det är tydligen Guds vilja, och på samma sätt förtjänar du den käftsmäll du skulle få av mig om vi sågs, det vill tydligen Gud också. Det där med att slippa bli vuxen och ta ansvar, menar du som konservatismen då? Med Gud och rika föräldrar? Kan du säga nåt där du inte i samma stund vederlägger dig själv, eller är detta dina nya irrationella strategi som du talat dig varm om?
Men nu får du väl ta och ge dig Sceptiskt, det är ju en nazistisk åsikt du upprätthåller, vilken säkerligen delas av de flesta Sverigedemokrater, driver du med oss eller är du bara ute efter att provocera?
Angående fattiga i Afrika, låt oss ta ett exempel. En man bor på landet, han äger inte marken, han kan således inte odla för eget behov. Marken ägs istället av ett tobaksföretag som driver en plantage. Mannen arbetar på denna odling, 12-16 timmar per dag, eftersom lönen inte räcker till mer än livets nödtorft, så jobbar även hans barn och fru på samma ställe. Pengarna de får räcker precis dag för dag, så de kan aldrig spara något. Därav följer att barnen inte har råd att gå i skolan, vilket gör att de aldrig får lära sig läsa och skriva, hela familjen är analfabeter. Då mannen aldrig haft ett överskott av pengar, så har han inte lärt sig hur man i en sådan för honom utopisk situation investerar pengarna. Skulle han ändock komma över en större summa, så finns risken att någon lurar av honom dessa, då det av förståeliga skäl är svårare att skydda sig, en mängd före detta "soldater" driver omkring i jakt på lätta byten. Skulle han köpa värdesaker, så riskerar han livet, då det finns vissa, som göra vad som helst för att kunna ta sig därifrån, förutsatt de rånar tillräckligt många.
Mannen är född i detta området, liksom hans föräldrar. Tidigare var landet en koloni, beslagtaget av någon utländsk monark. Sedan landets självständighet rasar flera inbördeskrig, alla understödda av intressen från väst, som därigenom kontrollerar att oordningen består så att landets naturrikedomar kan skövlas så att vinsterna hamnar i fickorna, på dem du Sceptisk anser förtjänar dem bättre. Därmed bibehålles ett status quo, som innebär att majoriteten av folket inte kan ta sig ur sin fattiga situation.
En sak bara, arbetslöshet existerar knappt i dessa utsugna delarna av världen, tvärtom tvingas de flesta arbeta upp till 14 timmar om dagen och detta helt utan möjlighet till semester, så hur kan du kalla dem lata?
Jag tror att det är tröstlöst att kunna få dig att ändra åsikt, så detta är som en fis i motvind, önskar du stod bakom mig dock.