Upplysning i 2000-talet

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kontakt:

Upplysning i 2000-talet

Inläggav Avatar Bhima Gir » 05 jul 2005 21:26

Vad är det som händer?
Fler och fler säger sig på olika sätt ha fått kontakt med Visdoms havet och vet sig veta :idea: Sanningen :idea:

Är vi på väg mot högre medvetande, om man ser till människans evolution av medvetande? (50 000år)
Kan det va så att vi människor börjar idag förstå oss på alla våra upplevelser?
Vad skulle det kunna resultera i?

En ganska intressant film om denna frågeställning kan du se här :

http://www.andrewcohen.org/
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.
För varjer resa jag gör försvinner en Illusion

Användarvisningsbild
Zi

Inläggav Zi » 07 jul 2005 00:17

...och om så är fallet, varför kommer denna utveckling nu? Är det möjligt eftersom människor har mer fritid och lättillgänglig information?

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 14 jul 2005 00:58

Många andliga mästare menar att det just nu går en andlig Impuls över världen Som hade sin start aug2003 När 64 000 människor har nått upplysning så kommer mass upplysninge starta. Människa kommer få frid.
Den kan bara komma från ren kärlek.

Mer fritid....det bero helt vad man gör med sin fritid. Vissa föder sitt ego med begär,matirella saker,illska,rädsla osv Medans andra söker självförverkligan och självkännedom som jag ser är nyckeln till innre frid.
Vi har varit människor i 50 000år utan ro. Vi har genom tiderna alltid burit med oss denna kamp att föra samman själen med personlighetn. Recanation efter recanation.
Men idag börjar vi förstå oss på alla våra upplevelser. Om man ser till utvecklingen från 1950 till 2000 gick det typ ganska snabbt tv,flyg,globalt tänkande,internet osv
Från 2000 till 2050 kommer det gå 30 ggr snabbare!
Vi människor börja idag bli medvetna om den Impuls som startade/skapade kreativ intiligens kraft/själ/liv för ca 14miljarder år sedan, att den impuls har färdas 14miljarde år av evolution och är nu i oss människor.

Information samhället är en bidragande del så som internet, där man snabbt i dag kan kolla upp div påståda fakta.

glad sommar! :wink:
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 14 jul 2005 17:23

Det skulle resultera i att världsbilden rasar och synliggör en ny. Det innebär en kraftig omställning. Jag skulle tro att mycket kaos skulle vara inblandat innan friden. Jag tror även vårt känslospektrum skulle försvinna/minskas/dämpas. Jag har ärligt talat inte en aning om det skulle vara bättre för människan att leva i insikten att allt är en stor teaterföreställning, en enda stor illusion. Jag får liksom obehagliga vibbar av att vi skulle upphöra att leva och att vi skulle befinna oss i ett dvalliknande tillstånd. Vidare tror jag att om dennna massupplysning skulle ske skulle mänskligheten transformeras till något annat. Det här är förstås bara mina känslor kring det hela - jag vet inte alla svaren.

Men jag har ju pratat med dig Stardancer och vi ser det mesta på samma sätt och vi har liknade upplevelser. Jag är dock mer bekymrad för konsekvenserna än du är. Jag saknar övertygelsen att det är den rätta vägen:)

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 15 jul 2005 22:56

Du har helt rätt innan den så kallade friden kommer det var en kaos....och det kaoset ser vi i världen just idag Världen rasar. Det är små katastrofer över allt. Detta är på grund av att energina i universum är starkare än någonsin i universums historia. Det är det så många andlig mästare ser det idag.

Det är så det sägs bli att vi människor kommer att se allt som bara är normalt. Nuets kraft där sanningen sägs finnas. Känslo specktrumet kommer vara det ända normala för människan upplysning/kärlek.

Människan skulle transformeras det sista steget av människan evolution. Att man förenar själen med personligheten, att själen blir medveten om sig själv.
Det har redan börja, transformering. Barn som sägs vara så kalade Indigo Barn som är födda med annan DNA struktur under de senaste år tionden. Dessa barn har vissa mer eller mindre paranormala fenomen. Dom kommunicera via Grid Line/elektro magnetisk kraft linjer som går genom universum där information kan hämtas.

Den den ända rätta vägen vi människor har är att gå hjärtas/kärlekens väg allt annat är ju trist och löjlit ju ;)

Glad sommar!

:D

www.indingobarn.se
http://www.experiencefestival.com/a/Ind ... en/id/1932
http://www.tillit.info/Indigo/

ProspectPark
Kontakt:

Inläggav ProspectPark » 15 nov 2005 20:59

Stardancer: Du har ingen mer information (typ hyperlänkar) där det står mera om upplysning och den andliga impulsen som startade aug2003?

Mycket intressant läsning hittils.. :!:
/Prospect Park --- An amazing park -- BBS died by thunder a decade ago.

Hymer

Inläggav Hymer » 17 nov 2005 22:09

Att människan i egenskap av individ utvecklas mot ett högre medvetande och en högre kunskapsnivå tycker jag står utom tvivel. Svårare är det att uttala sig om vad som händer med mänskligheten, men jag spekulerar i att det håller på att växa fram ett kollektivt medvetande i samband med att mängden information och kommunikation uppnår en slags kritisk massa. Det kollektiva medvetandet skulle bestå av (bl.a.) våra individuella medvetanden och deras förbindelser, ungefär som en insektssvärm består av insekter, och likt svärmen ha nya egna egenskaper som inte direkt återspeglas av individerna. Man skulle kunna kalla detta en högre intelligens eller gud. Vilken slags medvetande vi individer kan uppnå om det kollektiva medvetandet är svårt att gissa, men det skulle kunna variera mellan ytterligheterna "ingen aning" till "full insikt och delade tankar", ungefär som Borg-kollektivet i Star Trek. Dessa ideer tycker jag påminner lite om det du skriver, Stardancer, även om jag inte vet någonting om indigo-barn, gridline-kommunikation eller de andliga mästarna, men det kanske är några av de första dimmiga visionerna vi har om det kollektiva medvetandet?

SOL

Mayakalendern...

Inläggav SOL » 18 nov 2005 14:21

Är något som kommer ge er ALLA som ställer er denna frågan viktiga incitament för vidare förståelse för vad som sker just nu.

Ja det är mycket som sker....och det roliga med era inlägg är att ni intuitivt skriver om exakt de ting som förutspås avdenna kalender.

en kalander som är en evolutionskalender över det mänskliga medvetandet.

Att vi varit människor i 50'000 år begriper jag inte vart ni fått ifrån. Homo Sapiens Sapiens har varit globalt täckande i 100'000 år. Åtminstone är det detta som universitetsvärlden skvallrar om. Mindre viktigt!

Men evolutionen började långt tidigare än så...och har inte avslutats heller. Allt rör sig ju...

Jag har kommit att tro att det finns många subgrupper av Homo Sapiens Sapiens. Eller nivåer...

Vårt medvetande utvecklas i takt med vår input och vår världsbild... eftersom vi alla lever olika liv bestämmer vi ramarna för vårt eget medvetande...

Mayakalenderna har 9 stycken undervärldar.... där den första började vid universumsbegynnelse (eller rent av innan Big-Bang fenomenet) och visar organismernas dvs livets olika stadier...

Från cell, till djur till människa...

De senaste undervärldarna har varit den nationella undervärlden...som pågått sedan 16-1700-talet i vilken slutfas vi nu befinner oss....därefter började för drygt 15-20 år sedan den globala undervärlden att snurra... vilket har kommit allt i takt med att vår civilisation också antagit en alltmer global skepnad... sedan 1999 har så den galaktiska undervärlden varit verksam.

Dessa undervärldar definierar vilka kosmiska energier eller dörrar som öppnats för det männskliga medvetandet.

Men...människan har en frivilja och kan välja att följa flödet eller streta emot. Därigenom menar jag att det nästa evolutionära steg hos mänskligheten... är ett beslut man själv kan ta...dvs vara en mus eller människa.

Ty allt handlar om mod... att våga...

För nästa evolutionära steg är.... precios som vissa av er var inne på... kärlekensväg.... den KÄNNANDE människan.... den empatiska människan. Vi måste överge den moderna destruktiva människans tanke och våga se saker urt ett större perspektiv UTAN rädsla.

Jag arbetar med vad jag kallar "kärleksrevolutionen"... Neozaphyia. Just dessa ting...det är mitt kall....

Men att utforska kärlek...kräver just mod...därför att inför kärleken står vi nakna och sårbara....

För att knyta an till vad mayakalenderna berättar... så är det helt riktigt att det pågår ett stortsvep av positiv energi ibland mänskligheten.

Detta är därför att vi befinner oss vid slutet på en lång resa..... nämligen mänsklighetens BARNDOM.... skapelsens begynnelse...

Mayakalenderna har snurrat i 15-16 miljarder år... ALLA nio under världarna slutar samtidigt...och om man skall tro dateringar etc... så sker detta år 2011!!!

Detta kan låta domedagsaktikt.... jag vet.... men Mayakalenderna talar inte om en domedag...snarare slutet på början.... återupprättandet av edenslustgård fast i en helt nyform...

Men innan det blir ljusare kommer mörkret att täta.

Just nu pågår en maktförskjutning emot öst.... Babylonskollaps är påbörjad. Man komer under de närmsta åren se hur västgrepp om det egna och andra folk kommer att hårdna än mer, kapitalismens last stand. Och eftersom världen är full av folk som går emot de två olika polära möjligheterna...med eller emot flödet...så kommer vi se hur spänningarna stiger mellan oss och där finns en risk för ett Armageddon scenario kring 2007-2008. Den amerikanska ekonomin kommer kollapsa, europa kommer att bli en medlande part mellan öst och väst...Kina och ryssland kommer att gå starkt fram.

SEDAN... är det så att just nu... befinner vi oss i ett syntes stadier...där kärleksbudskap kommer färdas fram mellan människor, nya riktlinjer, födelse av nytt tänkande kommer att vara möjligt.... i slutet av november går vi in i en ny fas av den 8:e undervärlden...där dessa synteser kommer vinna större gehör och nå större rent nätverksmässig blommning. Man talar om att ett intergalaktiskt kristusmedvetande kommer att börja sprida sig alltmer mellan människor. Precis så som ni snackar här inne.

Jag vet att dessa ting låter kanske lite suspekta...men ge kalendern en chans...för även om jag hela tiden går med mina tvivel och inte brukar fästa min uppmärksamhet på profetsior utan skapar min egen förståelse för framtiden...så har jag nu hittat ett medium som faktiskt kommer till samma slutsatser som mig. Och DET är intressant.

Vet att det finns en ... upplyst (?) guru i södra Indien som har anammat Mayakalendern i sina predikningar har jag hört...och som talar om att ALLA människor måste nå upplysning innan år 2012 och nästa Venus transit....

Och det är just detta Mayakalendern talar om.... Allas upplysning... nu kommer snart alla människor att vakna upp ur sina bubblor...om man inte faller på vägen dvs...

För precis som ALLT korresponderar...så lever vi en självuppfyllande profetsia...vi skapar våra egna DEMONER...även på kollektiv basis... därför tror jag att vi under de närmsta åren både kommer se den VERKLIGE satan, vi kommer se både pest, pina, gräshoppos invasioner (har redan börjat), naturkatastrofer etc...precis som BIBEln förutspådde.

Men dessa var inte instigerade av GUD...utan oss själv....vi är Gud, en del av Gud... och med våra haltande sinnen och förlorade koppling till naturen och förankringen med dess magi, vårt dåraktiga handlande (en brist av kunskap) så har vi skapat en total katastrof som vi själva måste genomleva.

INGET kommer vara sig likt om 10 år...

Det tycker jag känns fantastiskt härligt... hopp ingivande. Och går man in i stormen med detta istället för rädsla...ja då redan man också upp den.

Och det enda vi kan göra i allt detta... det är att vasra sanna mot oss själva och börja traska kärlekensstig...med allt vad detta innnebär av prövningar.

Kärlek är sann makt...

Att känna sig själv...att förfina sitt beteende och våga vara den man egentligen är... är tuffa prövningar...där man måste vara stark och våga släppa taget...

Hur kan annars TRO förvandlas till Vetande?

Sedan det där med hur vi utvecklas och mot vad...

Nästa rent uppenbara evolutionära steg som Mayakalendern uppmärksammar så här i slutdagarna...hihi... det är utvecklandet av telepatiska förmågor och en väldigt utvidgad intuition. Något som jag personligen får erfara varje dag numer... och känner att jag med övertygelse, men inte helt säkert, kan hålla för sant. Men som sagt det sker mycket jsut nu..och jag kan bara se till mig själv, mina närmsta samt alla de människor som är spirituellt intresserade som jag har kontakt med.
Och där sker fan grejor från dag till dag.....

Från att ha levt ett liv utan uppfattad magi.... till det jag har lever nu.... är två olika LIV. Man kan ta på energin...

Jag känner hur mitt medvetande i allt högre utsträckning blir mer och mer synkront med SJÄLV utveckling på planeten...jag ser skeenden innan de sker, jag talar och flödar med människor utan att egentligen själv ibland begripa innebörden av mina egna ord.... jag kanske själv först månader senare begriper vad fan jag snackade om. Tidsbegreppet snurrar runt och JAGET suddas mer och mer ut.

Och detta är något positivt...för då framträder ens sanna natur..inte det jag uppfostrats att vara....

Men som sagt..mod krävs.... för det är inte lätt att vandra ensam som man många gånger måste göra...

Jag är helt med dig hymer om vad du skriver... och jag tror du har en god inställning till detta fenomen. Finner din sista artikel intressant Stardancer... med det enda undantaget att...

Jag tror vi alla har dessa förmågor....

DNA struktur eller ej..... Alla vägar är öppna för alla människor... vi lever och skapar vår egen saga. Och med kärlek kan du nå ett högre medvetande...

Därmed inte sagt att barnen som föds idag är annorlunda. För det är dem... jag har själv en dotter på 16 månader...och hon var nyckeln som utlöste mitt personliga uppvaknande...min själsliga explosion. Och jag vet att hon är annorlunda...och faktum är att hela stan vet att hon är annorlunda....

Barnen idag utvecklas med en helt annan inre själslig centrering redan från början.... MEN MEN MEN..... dessa barn kommer också att bli hårt präglade av den tillvaro vi serverat dem... vilket jag tror kommer föranleda t ex bibeln att ha rätt ...(kanske för frösta gången *skratt*). och det är....med att man talar att under slutetsdagar har helvetet blivit fullt och djävulen låter de döda återvända till jorden som levade döda... elelr nått sånt typ...

Helvetet är inget annat än ett personligt medvetande fängelse som vi själva frivilligt lurar oss själva in i.... kanske tiden är inne nu...att det finns snart inte fler människor som kan må sämre...att vågskålen tippar över och den rent explosionsartade motreaktionen till den evolutionära stagnationen tar vid och vi får se det där PARADIGMSIFTET som vi alla går att vänta på likt ett gäng strutsar.......

Kanske vi snart befinner oss där att vi inser att vi måste bygga något annat än det vi har....

Enligt MayaK.... är det farligt att sträva emot det kosmiska flödet...eller hmm... det var kanske bara min egna åsikt...eftersom jag vet vad mitt egna uppvakande inneburit för mig....och hade det kommit senare hade jag nog redan varit galen tror jag.

Jag ser ju hur de stackare jag känner som detta skedde för 10-15-20 år sedan...när vi var inne i en väldigt mörk och oförstående fas...då måste man känt sig jävligt isolerad och ensam i sin omgivning....

Idag har vi dessa forum...man kan snacka och finna likasinnade på ett mycket lätt sätt...så man slipper känna sig helt väck. Vilket är en stor tröst och ger en hopp...istället för att bli inspärrad på mentalsjukhus.

Jag babblar på som vanligt....

Kramar/Jonas

SOL

Inläggav SOL » 18 nov 2005 14:41

Glömde några detaljer som kan vara intressanta...

Mayakalendern och det evolutionära utveckling för organismer sker på ett sådant sätt att de korrsponderar med energin...desto mer komplex organism desto mer vibbrationer...

På samma sätt har det materialistiska universum utvecklats..

Från Big-bang och...om det nu var väte eller helium av grundämnen som kom först...iaf utveckling även där sker från icke-komplex mot komplexa strukturer och vibbrationer....

Så man kna se en universell evolution på många plan....

Samt sedan den där tanken varför jag tror att det kan vara farligt att arbeta mot flödet...är att eftersom allt sker så snabbt redan... kastas folk in i denna vilda cirkus på samma sätt och plan som jag gjorde...löper man stor risk att spränga hela skallen...

Universum har kommit in i mitt huvud.... om någon begriper vad jag menar med det...

Det är inte lätt att svälja den informationen och fortfarande har fötterna på jorden och skita på toaletten i lugn och ro som alla andra.... när ens hjärna plötsligt är hyperaktiv, hypereffektiv och hyperkreativ på en och samma gång på en mängd olika plan och dimensioner. Det har en viss splittrande effekt så att säga....som det tar tid att förenas med...

Nu går det bra... men jag undrar vad det skall bli av de människor som är lika som mig...som drivs av den där längt efter att förstå allt...och som har studerat alla sekulära tänkbara aspekter och perspektiv av livet här på jorden. När de får ett uppvakande i sista timmen...hua....

Men då skall vi finnas där för varandra...så om ni någonsin behöver min hjälp...you know where to find me... *ler*

Kram

ProspectPark
Kontakt:

Inläggav ProspectPark » 18 nov 2005 15:12

Hej SOL,

Jag hittade en bra länk angående Mayakalendrarna, vet inte om den redan är publicerad på detta forum, men men...

http://www.calleman.com/
/Prospect Park --- An amazing park -- BBS died by thunder a decade ago.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 nov 2005 11:29

Väldigt intressant, SOL. Jag förstår vad du menar med att "Universum har kommit in i mitt huvud."

Du säger att man kan välja att följa eller streta emot flödet dvs. vara en mus eller människa. Du skriver också att det är farligt att streta emot flödet. Det är lite svårt för mig att förstå hur du resonerar och jag är väldigt intresserad av att höra en vidareutveckling om du känner för det.

Det låter ju fint på alla sätt det här strävandet efter ljuset på kärleksvägen. Det är ett lockande budskap som är lätt att ta till sig och jag önskar verkligen att jag kunde se det så, men det gör jag dessvärre inte. Som någon poet skrev "Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där. Vi ser ju inga stjärnor där intet mörker är."

Angelina

Inläggav Angelina » 28 nov 2005 05:58

Egentligen är det ingen strävan efter ljuset, eller ja det kanske det är innan man kommer på att de handlar om acceptans och mottagande av ljuset. Hur mycket ljus kan jag ta emot innan jag exploderar? Det är som om man måste öva sig, ta in lite i taget, lite mer varje gång, välja att se det.
Det blir som en slags hyperexistens, manifestationen av intentionen är nästan omedelbar. Man fladdrar i ett ögonblick av transformation, där man både dör och föds på nytt samtidigt. Knoppen brister. Vi är de minsta och mest älskade i universum...*intar en pose som ska likna aum*..och alla vill se oss blomma.
:lol:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 04 dec 2005 21:47

Vill du explodera, Angelina? Tror du att det känns skönt att gå från knopp till blomma? Tror du någon lägger märke till din blomning i ett vallmofält där alla blommor finns och tistlarna inte längre existerar?

Angelina

Inläggav Angelina » 05 dec 2005 02:24

Jag försöker undvika explosioner.
"Det gör ont när knoppar brista.." var det inte så det var?
Spelar det någon roll om någon lägger märke till mig? Man kan helt enkelt inte vara knopp hur länge som helst, även om blomning må smärta så är det ändå skönt att få sträcka på kronbladen.
Varför skulle inte tistlarna få finnas?
Och varför känns din ton nedlåtande?

Waggho

Inläggav Waggho » 05 dec 2005 15:05

Allvarligt talat, vad är det här för New Age-dravel?
Vad är det som händer?
Fler och fler säger sig på olika sätt ha fått kontakt med Visdoms havet och vet sig veta Sanningen

Jaså, jo jag kan tänka mig att det är många i en bekantskapskrets som anser sig veta sanningen om man snöar in på New Age.
Är vi på väg mot högre medvetande, om man ser till människans evolution av medvetande? (50 000 år)

Vad får du denna siffra från, och hur definierar du medvetande? Och varför skulle vi vara på väg mot ett högre sådant precis nu när det (enligt dig) är 50 000 år sedan det började utvecklas? Var vi i så fall inte på väg mot det för 1000 år sedan utan stod helt still? Ska vi ta ett jätteskutt precis nu?

Många andliga mästare menar att det just nu går en andlig Impuls över världen Som hade sin start aug2003 När 64 000 människor har nått upplysning så kommer mass upplysninge starta.

Vilka är dessa "andliga mästare" och vad har de för belägg för att tituleras sålunda? Dina exakta datum och siffror är ganska lustiga, ungefär som att precis 144 000 människor kommer till himlen (enligt Jehovas vittnen).
Mer fritid....det bero helt vad man gör med sin fritid. Vissa föder sitt ego med begär,matirella saker,illska,rädsla osv Medans andra söker självförverkligan och självkännedom som jag ser är nyckeln till innre frid.

Och vissa tränar på sitt kritiska tänkande.
Men idag börjar vi förstå oss på alla våra upplevelser. Om man ser till utvecklingen från 1950 till 2000 gick det typ ganska snabbt tv,flyg,globalt tänkande,internet osv

Att vi har haft en snabb teknisk utveckling på sistone beror till stor del på att vi har haft tillgång till billiga och lättillgängliga energikällor, främst olja, och spinoffeffekter av detta. Och vad har detta med att "förstå alla våra upplevelser" att göra? Är inte de flesta tekniska prylar materiella ting som vi bedövar våra själar och föder våra egon med (enligt ditt synsätt)?
Från 2000 till 2050 kommer det gå 30 ggr snabbare!

Jaså? Vad har du för belägg för detta?
Vi människor börja idag bli medvetna om den Impuls som startade/skapade kreativ intiligens kraft/själ/liv för ca 14miljarder år sedan, att den impuls har färdas 14miljarde år av evolution och är nu i oss människor.

Öh? Menar du någon slags gud som skapades för 14 miljarder år sedan, att han sen satt och rullade tummarna i några miljarder år för att sen få idén att börja skapa liv på jorden? 14 miljarder år har du uppenbarligen hämtat från big bang-teorin. Enligt denna har all materia i universum färdats bort från en gemensam punkt under de senaste 14 miljarder åren, så även den materia som vi och vår jord uppbyggs av. Hur snabbt har den där impulsen färdats menar du? Har den tagit en annan väg eller ändrat sin hastighet? Ärligt talat förstår jag ingenting av ditt påstående.
Information samhället är en bidragande del så som internet, där man snabbt i dag kan kolla upp div påståda fakta.

Har du kollat upp sådana fakta för att styrka de påståenden du gör i denna tråd?
Du har helt rätt innan den så kallade friden kommer det var en kaos....och det kaoset ser vi i världen just idag Världen rasar. Det är små katastrofer över allt.

Vilka katastrofer talar du om? För övrigt är väl "liten katastrof" snarast ett oxymoron, dvs. självmotsägande begrepp...
Detta är på grund av att energina i universum är starkare än någonsin i universums historia. Det är det så många andlig mästare ser det idag.

Jag vet inte hur du definierar energi men senast jag kollade termodynamikens lagar så är summan av energi i universum konstant. Därför kan du inte bygga en evighetsmaskin till exempel. Men när New Agare pratar om energi får jag känslan av att det är något mycket mer diffust, kan du inte förklara begreppet litegrann?
Det är så det sägs bli att vi människor kommer att se allt som bara är normalt. Nuets kraft där sanningen sägs finnas. Känslo specktrumet kommer vara det ända normala för människan upplysning/kärlek.

Jag har läst dessa meningar om och om igen men förstår fortfarande inte vad det är du säger.
Människan skulle transformeras det sista steget av människan evolution.

Evolution är per definition en ständig utveckling utifrån omständigheterna. Det finns inget "sista steg".
Att man förenar själen med personligheten, att själen blir medveten om sig själv.

Personligheten fanns alltså tidigare i kroppen, eller vad? Vad fanns i själen? Hur kan vi prata om en själ om våra själar inte ens vet att de existerar?
Det har redan börja, transformering. Barn som sägs vara så kalade Indigo Barn som är födda med annan DNA struktur under de senaste år tionden.

Och vad exakt är det som skiljer deras DNA-struktur från andras? Använder de andra kvävebaser? Vem har de fått sitt DNA ifrån om inte deras föräldrar som uppenbarligen inte är "indigobarn"?
Dessa barn har vissa mer eller mindre paranormala fenomen. Dom kommunicera via Grid Line/elektro magnetisk kraft linjer som går genom universum där information kan hämtas.

Elektromagnetiska kraftfält såsom ljusstrålar och radiovågor? Jo, där finns onekligen information att hämta men det klarar jag också av med hjälp av ett par ögon och en radiomottagare.
Den den ända rätta vägen vi människor har är att gå hjärtas/kärlekens väg allt annat är ju trist och löjlit ju

Och vad innebär det att gå denna väg? Att hångla mer? Att bry sig mer om andras behov än sina egna?

Jag tycker det är en massa löst ihopsamlat stoff från diverse New Age-källor som inte har några som helst vettiga belägg som motiverar någon att tro på dem.

Återgå till "Religion och andlighet"