Allvarligt talat, vad är det här för New Age-dravel?
Vad är det som händer?
Fler och fler säger sig på olika sätt ha fått kontakt med Visdoms havet och vet sig veta Sanningen
Jaså, jo jag kan tänka mig att det är många i en bekantskapskrets som anser sig veta sanningen om man snöar in på New Age.
Är vi på väg mot högre medvetande, om man ser till människans evolution av medvetande? (50 000 år)
Vad får du denna siffra från, och hur definierar du medvetande? Och varför skulle vi vara på väg mot ett högre sådant precis nu när det (enligt dig) är 50 000 år sedan det började utvecklas? Var vi i så fall inte på väg mot det för 1000 år sedan utan stod helt still? Ska vi ta ett jätteskutt precis nu?
Många andliga mästare menar att det just nu går en andlig Impuls över världen Som hade sin start aug2003 När 64 000 människor har nått upplysning så kommer mass upplysninge starta.
Vilka är dessa "andliga mästare" och vad har de för belägg för att tituleras sålunda? Dina exakta datum och siffror är ganska lustiga, ungefär som att precis 144 000 människor kommer till himlen (enligt Jehovas vittnen).
Mer fritid....det bero helt vad man gör med sin fritid. Vissa föder sitt ego med begär,matirella saker,illska,rädsla osv Medans andra söker självförverkligan och självkännedom som jag ser är nyckeln till innre frid.
Och vissa tränar på sitt kritiska tänkande.
Men idag börjar vi förstå oss på alla våra upplevelser. Om man ser till utvecklingen från 1950 till 2000 gick det typ ganska snabbt tv,flyg,globalt tänkande,internet osv
Att vi har haft en snabb teknisk utveckling på sistone beror till stor del på att vi har haft tillgång till billiga och lättillgängliga energikällor, främst olja, och spinoffeffekter av detta. Och vad har detta med att "förstå alla våra upplevelser" att göra? Är inte de flesta tekniska prylar materiella ting som vi bedövar våra själar och föder våra egon med (enligt ditt synsätt)?
Från 2000 till 2050 kommer det gå 30 ggr snabbare!
Jaså? Vad har du för belägg för detta?
Vi människor börja idag bli medvetna om den Impuls som startade/skapade kreativ intiligens kraft/själ/liv för ca 14miljarder år sedan, att den impuls har färdas 14miljarde år av evolution och är nu i oss människor.
Öh? Menar du någon slags gud som skapades för 14 miljarder år sedan, att han sen satt och rullade tummarna i några miljarder år för att sen få idén att börja skapa liv på jorden? 14 miljarder år har du uppenbarligen hämtat från big bang-teorin. Enligt denna har all materia i universum färdats bort från en gemensam punkt under de senaste 14 miljarder åren, så även den materia som vi och vår jord uppbyggs av. Hur snabbt har den där impulsen färdats menar du? Har den tagit en annan väg eller ändrat sin hastighet? Ärligt talat förstår jag ingenting av ditt påstående.
Information samhället är en bidragande del så som internet, där man snabbt i dag kan kolla upp div påståda fakta.
Har du kollat upp sådana fakta för att styrka de påståenden du gör i denna tråd?
Du har helt rätt innan den så kallade friden kommer det var en kaos....och det kaoset ser vi i världen just idag Världen rasar. Det är små katastrofer över allt.
Vilka katastrofer talar du om? För övrigt är väl "liten katastrof" snarast ett oxymoron, dvs. självmotsägande begrepp...
Detta är på grund av att energina i universum är starkare än någonsin i universums historia. Det är det så många andlig mästare ser det idag.
Jag vet inte hur du definierar energi men senast jag kollade termodynamikens lagar så är summan av energi i universum konstant. Därför kan du inte bygga en evighetsmaskin till exempel. Men när New Agare pratar om energi får jag känslan av att det är något mycket mer diffust, kan du inte förklara begreppet litegrann?
Det är så det sägs bli att vi människor kommer att se allt som bara är normalt. Nuets kraft där sanningen sägs finnas. Känslo specktrumet kommer vara det ända normala för människan upplysning/kärlek.
Jag har läst dessa meningar om och om igen men förstår fortfarande inte vad det är du säger.
Människan skulle transformeras det sista steget av människan evolution.
Evolution är per definition en ständig utveckling utifrån omständigheterna. Det finns inget "sista steg".
Att man förenar själen med personligheten, att själen blir medveten om sig själv.
Personligheten fanns alltså tidigare i kroppen, eller vad? Vad fanns i själen? Hur kan vi prata om en själ om våra själar inte ens vet att de existerar?
Det har redan börja, transformering. Barn som sägs vara så kalade Indigo Barn som är födda med annan DNA struktur under de senaste år tionden.
Och vad exakt är det som skiljer deras DNA-struktur från andras? Använder de andra kvävebaser? Vem har de fått sitt DNA ifrån om inte deras föräldrar som uppenbarligen inte är "indigobarn"?
Dessa barn har vissa mer eller mindre paranormala fenomen. Dom kommunicera via Grid Line/elektro magnetisk kraft linjer som går genom universum där information kan hämtas.
Elektromagnetiska kraftfält såsom ljusstrålar och radiovågor? Jo, där finns onekligen information att hämta men det klarar jag också av med hjälp av ett par ögon och en radiomottagare.
Den den ända rätta vägen vi människor har är att gå hjärtas/kärlekens väg allt annat är ju trist och löjlit ju
Och vad innebär det att gå denna väg? Att hångla mer? Att bry sig mer om andras behov än sina egna?
Jag tycker det är en massa löst ihopsamlat stoff från diverse New Age-källor som inte har några som helst vettiga belägg som motiverar någon att tro på dem.