Visste ni förresten att lakritsfudge är det godaste som finns t.o.m godare än falafel som bara är något godare än kebab.
Meningslöst att tala om vad som är godast, där tycker vi säkert alla olika.
Till popjimmy.
Jag funderade lite och jag tycker att moral är nåt som finns inom arten (ovanligheten med kannibalism skulle ju kunna tala för detta).
Intraspeciärt tror jag det heter äsch vet inte svåra ord är inte min grej.
Dessutom vill jag definiera mitt moralbegrepp tydligare:
Moral är när man upplever att man gjort något rätt/bra.
Jovisst här kan man tycka olika, men de flesta tycker samma, dumt att våldta, döda och sånt.
Det är här jag kommer in och tycker att man kan fortsätta att äta kött även om man skulle kunna ersätta det med piller. Det verkar som om jag måste klargöra min synvinkel ytterligare:
Jag satte frågan i mitt huvud till sin spets(och spetsen för mig ser ut så här): Skulle det vara rätt att döda djur för att ge mina barn mat?
Svaret blev: Ja självklart.
Detta säger ju en del om mig och som jag resonerar (kan det vara min förkärlek till biologi
Min infallsvinkel var aldrig att tala om en massproducerad djurhållning med nötdjur som aldrig ser solen eller obedövade ungdjurskastreringar.
Det ser jag mer som en fråga om " Är det rätt att äta kött för att man tycker det är gott".
Jag hade kanske inte hela kartan uppe, kollade väl som vanligt bara in skåne.
Men jag tycker fortfarande att det är helt acceptabelt att äta kött,att äta och bli uppäten, det är naturens gång.
Tråden har genererat en lång dskussion om ordet naturligt lr hur.
Vad är då en naturlig död?
Ska alla varelser på jorden självdö av ålderdom är det verkligen nåt att eftersträva?
Nu semestrar jag lite, ska försöka att undvika nöt/fläsk men skaldjur måste jag bara ha.