Varför chattar just ''DU'' i denna forum
Moderator: Moderatorgruppen
-
Lasmanowner
Jag har kommit hit, för att jag är alldeles för djup för andra människor för att förstå mig, dock är jag lite rädd för snack som bara existerar i våra sinnen, alltså teori utan någon som helst praktiskt inriktning.
Men som sagt vill man ha den ena halva av kakan, kanske man måste offra den andra för att ens få tag på kakan.
Men som sagt vill man ha den ena halva av kakan, kanske man måste offra den andra för att ens få tag på kakan.
Re: Varför chattar just ''DU'' i denna forum
anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?
Jag känner på mig att det är något skumt som pågår här och måste göra en utredning.
Angelina skrev:anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?
Jag känner på mig att det är något skumt som pågår här och måste göra en utredning.
Ho ho helt. Bra svar. Bra raggreplik dessutom.
Cirkulera, det finns inget att se!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Angelina skrev:anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?
Chatta noga, tjo, tjo!
A
Algotezza aka Algotezza
- andersholmstrom
- Kontakt:
Jag Njuter!
Jag njuter i allra högsta grad! Ser du det faktum att jag är här som att jag skulle vara olycklig? eller är du bara nyfiken?. Personligen har jag bara många frågor som går djupt, så djupt att det tar tid att själv reda ut svaren. Ofta så kan andra människor få en att byta tankesätt, inte att dom förändrar dig men de kan öppna dina ögon för att tänka i andra banor. Det är det faktum att jag tänker som fått mig att förstå och det är det som gjort mig lycklig!. Vad skänker dig glädje?.
Finns det något svar?.
Jag fortsätter mitt sökande efter ett forum befolkat av öppna sinnen, kanske hittar jag sådana här. Inte bara debattlustor för att bättra på det egna lilla självförtroendet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
anonym90l skrev:Hej varför kommer ni hit? Varför firar ni inte nått? Kanske dricka eller göra nått annat kul än att hänga här? Varför njuter ni inte istället?
Jag skriver här för att dem flesta här är vänliga människor som har förståelse för andra. Jag tycker att kunskapsnivån på det här forumet är mycket högt. Man pratar inte utan kunskap för det mesta. Man har inga fördomar. Man presenterar verkligheten som man har uppfattat den man är inte bedräglig. Det finns ingen politisk syfte på detta forumet. Allt som givs är bara kärlek till andra människor.
Man har inga fördomar
Presentera dig som religiös och du blir betraktad som sinneslö en lång tid framöver. Implicit måhända. Men det kommer att färga av sig på tonläget mot dig. Basunera ut att du tror på Jesus som Guds profet, och du klassas direkt som patologisk och bortom all kontakt med verkligheten. Insistera på din tro att Moses särade på ett hav, och ingen skriver till dig mer.
Så, fördomslöst? Icke!
a.info skrev:Jag vet inte vad ni menar men jag tycker att det här är det perfektaste forumet. Men jag vet inte, jag kanske har fel?
Jag vet inte om det beror på min medfödda naivitet, men jag uppfattade aldrig ditt inslag som ironiskt, jag tog det bokstavligt och tyckte det var fint uttryckt.
Själv anser jag att omtanken om mina medmänniskor föder filosofiska tankar, vilket i längden innebär att jag tror att filosofiskt lagda människor är goda människor överlag. De skillnader som uppstår i debatter präglas ju mest om hur man angriper och tolkar ett problem samt vilken alternativ lösning som då förespråkas, men att vi, de flesta som skriver här i grund och botten bryr sig för mycket om sin omgivning och för lite om sig själva.