Detta är ett område i sig som intreserar åtminstånde mig, hoppas att fler har synpunkter.
Makterna skrev:Det var en bra satir iallafall. Homorörelsen har ju så starkt grepp över politiken att Karolinska Institutet sysslar med könsbytesoperationer, helt i strid med den psykiatriska vetenskapen. Gender Identity Disorder är en psykisk störning, inget man bäst löser med kirurgi! En psykisk störning som kan botas med psykofarmaka, ECT eller KBT. Könsbyten blir aldrig bra. Vetenskapen har offrats på politikernas altare och deras sjukliga strävan efter att sätta sympatiska grupper på pedistal. Det absurda i det här fallet är att man faktiskt gör könsbytespatienterna en björntjänst, fast det spelar tydligen ingen roll, det viktiga är tydligen att man ska sända ut rätt signaler, dvs att man älskar HBT men hatar alla andra sexuella avvikelser.
Att det här har skett en förskjutning i samhällets syn på vad som är acceptabel sexualitet är helt klart. Och detta i en inkluderande inriktning. Vilket måste betyda en hel del för de berörda i sammanhanget.
Vad som däremot är relevant "behandling" utalar jag mig inte om för det vet ag inte.
En undarn Makterna och självklart alla andra, utifrån din politiska synvinkel och filosofiska övertygelse. Hur bör "man" ovan se på detta område? Och vilka "avikelser" syftar du att "man" hatar. Och bör man då inkludera dessa i dessa i de accepterades skara. Och finns det iså fall några avvikelser som man överhuvedtaget inte bör acceptera i det moderna samhället.
Vad är en önskvärd vision inom detta område?