Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5393
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 19 apr 2011 18:47

En saga oj nu blir man nyfiken.gamla riff blues och rock ska man vårda ömt.är det bara jag som tycker att det har stått i princip stilla på popscenen de senaste typ dryga 20 åren? Ta bara perioden 1952-1972 jmf med 1991-2011 musikmässigt.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 21 apr 2011 11:54

Kuba, bye bye Fidelito es finito
Buena Vista Social Club - Chan Chan


transversal
Inlägg: 1673
Blev medlem: 24 nov 2008 22:21
Ort: Göteborg

Inläggav transversal » 21 apr 2011 14:42

Vem tar över nu? Blir det Fidels bror eller hur var det? Jag har varit usel på att hänga med i nyheterna nu ett tag, vi har ingen tidning.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 21 apr 2011 15:41

transversal skrev:Vem tar över nu? Blir det Fidels bror eller hur var det? Jag har varit usel på att hänga med i nyheterna nu ett tag, vi har ingen tidning.

Det är brorsan Raúl som styr sedan 2008, har en stark känsla av att Castro dog det året och att den vi sett hittills bara är hans dubbelgångare, frågan är vad som sker efter Castroeran, tillbaka in med lyxhotellen, prostitutionen och in med en jäkla massa mexikansk knark till ungdomarna, toppa det hela med nya förföljelser mot Castro-anhängarna, konfiskationer av egendomar, skadeståndsprocesser, nya Dole-plantager mm. och självklart CIA som ljusskyggt håller i trådarna till det nya fria Kubas korrumperade ledare med rövarna fulla med tjack och påtända minderåriga i knäna, Viva paradiset á la USA-modell!

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 24 apr 2011 13:49

let us sing to the lord - från taize

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 26 apr 2011 15:50

Det är så skönt att som oförarglig dåre finna en likasinnad.


Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 27 apr 2011 12:59

Det kanske är världens bästa ballad för dig, sailaways. Och det är ju fint  :) För mig klingar inte det här alls på mina strängar.

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 27 apr 2011 18:48


Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5393
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 27 apr 2011 20:11

Rifftime  :) Kul video.

Köp en gura, kolla Youtube. Du lär dig spela denna på några timmar, ungefär, om du är helt grön. Eller kanske lite mer tid än så , men själva riffet lär du dig. Solot får du kanske öva lite mer på.

Det är kul att lira gura. En uppmaning tilll dig skogis.
Girlpower:Ung som gammal har kul:



p.s det är lätt att fastna i det som videon visar. Den är måhända ganska fåning, men jag tror de flesta, främst tjejer, känner igen sig i detta om de har varit ihop med en gitarrspelande fåne.  :lol:
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 27 apr 2011 20:40

Let's partey!
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 27 apr 2011 21:31


Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 28 apr 2011 02:36

Lite blandade klassier:






Morningstar

Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Morningstar » 28 apr 2011 17:27


Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 29 apr 2011 10:24


Användarvisningsbild
Terra incognita
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 mar 2011 21:06

Inläggav Terra incognita » 29 apr 2011 22:14

Lufier: Svängigt värre!
Okänt land


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst