Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2001
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 30 apr 2011 01:50


Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 30 apr 2011 01:58


Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 30 apr 2011 02:50

Love song a cappella

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 30 apr 2011 10:06

Den här låten är så härligt avslappnande skogsälvan. Tack för att du postade den!

It's like I caught some Coltrane Love Supreme

Jag tycker om den frasen!

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 01 maj 2011 11:01

Nobody blowin' up my phone
Eb                  Bb
I ain't buzzin' and I ain't stoned
Cm                    Ab
But I'm ridin', flyin' higher than the blue sky
           Eb             Bb                         Ab
If you don't like me, brother, that's okay
   Eb                                    Bb
I ain't gonna let it wreck my day
Cm                      Ab
I keep stylin', smilin', handin' out the sunshine
         Eb                 Bb                         Ab
I got no good reason why
Fm                           Bb
Damn, it feels good to be me
Eb                   Bb
Seats laid back in my Cutlass Supreme
Cm                           Ab
I'll be alright
         Eb
Rollin' these streets all summer long
Bb                                         Ab
Damn, I got it all figured out
Eb                  Bb
I got no worries that I'm worried about
  Cm                             Ab
It's like I caught some crazy, happy disease
     Eb                        Bb                  Ab
Damn, it feels good to be me
Ab                                 Eb

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 01 maj 2011 17:21

Vad kul att du gillade den! Det är en så skönt soft måbraighetskänsla i den. Gillar det enkla. Han mår bra utan någon egentlig orsak. Det är fint när det enkla livet är vackert i sin skitighet, fast det kanske jag är ganska ensam om att tycka? Så det här blir mitt sätt att fira första maj  :)

Uncle Kracker - In a little while
http://www.youtube.com/watch?v=UITLoH41xRw

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 01 maj 2011 20:33

Soilwork är bra!

Andra favoriter är Rejection Role, Final Fatal Force, Brickwalker, Strangler, The Mindmaker, Downfall 24 och Distortion Sleep.
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Användarvisningsbild
Anna Sara
Inlägg: 2001
Blev medlem: 14 apr 2009 15:31
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 02 maj 2011 23:31


Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3367
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 03 maj 2011 00:06

Japp, det där är en av mina favoriter. Men den är för närvarande förpassad till sentimentala delar av mig själv som jag får se till att styra upp. Men efter lite vin så blir jag gråtmild.  :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 03 maj 2011 12:34

Ska inte tjata, Zokrates, men jag hörde Gamle Svarten idag och jag är 100 på att jag skulle tycka att du gör den bättre än någon version jag har hört.



Jag tycker att det är kul med dark horses. I den här låten tycker jag att hon är t o m bättre än Elvis. Och han var ju så enastående på många andra låtar.


Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 03 maj 2011 21:15

Den tycker jag är så skön, TT. Har lyssnat på den tre gånger i sträck nu.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5393
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 03 maj 2011 23:41

Blir alltid sugen på att dra till Frankrike när jag hör denna:
...
En fransyska till, en av de bästa låtarna som funnit Eurovision Song Contest

Fridens Liljor

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 03 maj 2011 23:50

tre mot fyra Blandningen av takter är sensuell och vacker.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3392
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 04 maj 2011 01:50


;-)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Plecto
Inlägg: 309
Blev medlem: 10 dec 2007 13:15
Kontakt:

Inläggav Plecto » 06 maj 2011 22:37



Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster