Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]
Moderator: Moderatorgruppen
Nobody blowin' up my phone
Eb Bb
I ain't buzzin' and I ain't stoned
Cm Ab
But I'm ridin', flyin' higher than the blue sky
Eb Bb Ab
If you don't like me, brother, that's okay
Eb Bb
I ain't gonna let it wreck my day
Cm Ab
I keep stylin', smilin', handin' out the sunshine
Eb Bb Ab
I got no good reason why
Fm Bb
Damn, it feels good to be me
Eb Bb
Seats laid back in my Cutlass Supreme
Cm Ab
I'll be alright
Eb
Rollin' these streets all summer long
Bb Ab
Damn, I got it all figured out
Eb Bb
I got no worries that I'm worried about
Cm Ab
It's like I caught some crazy, happy disease
Eb Bb Ab
Damn, it feels good to be me
Ab Eb
Eb Bb
I ain't buzzin' and I ain't stoned
Cm Ab
But I'm ridin', flyin' higher than the blue sky
Eb Bb Ab
If you don't like me, brother, that's okay
Eb Bb
I ain't gonna let it wreck my day
Cm Ab
I keep stylin', smilin', handin' out the sunshine
Eb Bb Ab
I got no good reason why
Fm Bb
Damn, it feels good to be me
Eb Bb
Seats laid back in my Cutlass Supreme
Cm Ab
I'll be alright
Eb
Rollin' these streets all summer long
Bb Ab
Damn, I got it all figured out
Eb Bb
I got no worries that I'm worried about
Cm Ab
It's like I caught some crazy, happy disease
Eb Bb Ab
Damn, it feels good to be me
Ab Eb
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Vad kul att du gillade den! Det är en så skönt soft måbraighetskänsla i den. Gillar det enkla. Han mår bra utan någon egentlig orsak. Det är fint när det enkla livet är vackert i sin skitighet, fast det kanske jag är ganska ensam om att tycka? Så det här blir mitt sätt att fira första maj :)
Uncle Kracker - In a little while
http://www.youtube.com/watch?v=UITLoH41xRw
Uncle Kracker - In a little while
http://www.youtube.com/watch?v=UITLoH41xRw
- TekheeTaiteilijan
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
- Ort: varande
- Johan Ågren
- Administratör
- Inlägg: 3367
- Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
- Ort: Gävle
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
Ska inte tjata, Zokrates, men jag hörde Gamle Svarten idag och jag är 100 på att jag skulle tycka att du gör den bättre än någon version jag har hört.
Jag tycker att det är kul med dark horses. I den här låten tycker jag att hon är t o m bättre än Elvis. Och han var ju så enastående på många andra låtar.
Jag tycker att det är kul med dark horses. I den här låten tycker jag att hon är t o m bättre än Elvis. Och han var ju så enastående på många andra låtar.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Inlägg: 5804
- Blev medlem: 28 jun 2005 18:54
- freddemalte
- Inlägg: 3392
- Blev medlem: 04 mar 2006 20:04
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
Återgå till "Kultur - konstarterna"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster